(lokaal tarief) 030-2850172
Maandag geopend van: 09:00 tot 17:00

Sommige Solcon-klanten hebben sinds woensdag last van glasvezelstoring

Geplaatst: 2017-05-20 11:23:32

Aanbieder Solcon heeft sinds woensdagochtend over het hele land problemen op bepaalde gedeeltes van het glasvezelnetwerk. Hierdoor hebben sommige klanten geen verbinding meer. De problemen worden reeds onderzocht samen met de leverancier.

Sinds woensdag 10.30 uur zijn er problemen. Klanten ervaren packetloss tot 40 procent, wat internet zo goed als onbruikbaar maakt.

Solcon onderzoekt, samen met zijn glasvezelleverancier, al vanaf woensdag. De problemen zijn tot op heden nog niet onder controle. Op de storingspagina zijn verschillende updates geweest. Over de oorzaak wordt echter niks gemeld.

Volgens de woordvoerster van Solcon Lammertina Klein Obbink hebben om na bij de honderd klanten last van de storing. De aanbieder heeft in totaal 25.000 klanten die glasvezel afnemen. Er wordt van een landelijke storing gesproken, omdat het probleem zich niet alleen in een bepaalde regio afspeelt. “We kunnen in ieder geval uitsluiten dat het probleem bij ons ligt”, zegt Klein Obbink. De leverancier heeft de oorzaak op vrijdag nog niet kunnen vaststellen. De storing is dus nog steeds niet verholpen.

Update: Samen met de leverancier heeft Solcon op zondagochtend om 7.30 uur een workaround toegepast op het netwerkapparatuur om de problemen op te lossen.

Postcodecheck

Zo simpel is overstappen en geld besparen
Waarom mijn postcode invullen?